Tankar...

Ibland önskar jag att mitt liv hade sätt ut på ett annat sätt, att man hade gjort andra val.
Då kanske man hade haft det på ett annat sätt? Kanske haft det bättre? Eller sämre? Vad vet man?
Jag är en människa som egentligen vill att det ska hända saker hela tiden, vill göra saker nästan jämt och det som egentligen skulle passa mig är att vara ute och resa och ha överflöd med pengar och kunna göra vad jag vill och se saker... och då kan man ju undra vad som hänt? Jag har blivit lat i mina rutiner och vet inte riktigt vad man ska göra för att komma ifrån, jag är för feg för att dra iväg och tex plugga utomlands, eller flytta till en annan stad eller vad det nu kan vara.
Allting i mitt liv går på rutin och precis ALLTING ser likadant ut, så fruktansvärt tråkigt enligt mig, tyvärr är det så livet ser ut för de flesta och utan en speciellt bra inkomst kan man inte göra så mycket. Men ibland kan jag önska att jag för några år sedan hade gjort andra val, vågat mer och tagit tag i saker och då kanske jag inte hade suttit just här idag? Ibland kan jag komma på mig själv att drömma mig bort till andra ställen, med andra personer och med en stabil inkomst och bara vara riktigt lycklig...
 
Var fan längesedan jag var lycklig i mitt liv, ja alltså riktigt lycklig rakt igenom, sist jag var iaf nära till det var för kanske 3 år sen? Men de senaste 10 åren har varit en väg av väldigt många gupp, upp och ner hela tiden och det har inte varit en rolig resa...ibland känner jag bara för att skriva ut det mesta under dessa år som gjort mig till den jag är och bla bla men det är för mkt och sen vet jag inte om jag vill det egentligen heller...
Och det kan fortfarande gå upp och ner och även om jag fortfarande inte är lycklig med mitt liv eller mig själv är det mesta mycket bättre än vad det varit och jag hoppas att det blir bättre och att man kan bryta sina rutiner och göra nått annat... komma bort från livet jag har nu och bara vara den jag egentligen vill vara.
 
Vart lite svammel men behövde bara skriva av mig lite....
 
 
Puss/ Melinda
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0